Gdzie byliśmy i dokąd Idziemy Dalej w 2018

Dokładnie 5 lat temu, 30.12.2012 roku, kilka miesięcy przed wyjazdem na Nową Zelandię, zaczęliśmy pisać naszego pierwszego bloga. Początkowo, była to wyłącznie codzienna relacja z podróży na drugi koniec świata, spisywana z myślą o naszych rodzinach i znajomych. Chcieliśmy mieć z nimi stały kontakt i ta forma komunikacji wydawała nam się całkiem do tego odpowiednia. Przy okazji pojawili się zupełnie nieznani nam czytelnicy, którzy śledzili naszą podróż i czasem zadawali pytania o jakieś szczegóły z krainy Maorysów.

Nowa Zelandia 2013

Blogowanie spodobało nam się na tyle, że niecały rok później, planując naszą kolejną podróż, tym razem do Ameryki Południowej, założyliśmy kolejnego bloga i znowu prowadziliśmy codzienną relację z podróży po Argentynie i Chile. We wrześniu 2014 polecieliśmy do Madrytu i idąc za ciosem założyliśmy trzeciego już bloga.

Argentyna 2014

Wpisów było już sporo, osób czytających też przybywało, ale tworzenie za każdym razem osobnego bloga było uciążliwe i w sumie pozbawione większego sensu. W ten sposób, 3 lata temu, powstała nasza strona – idziemydalej.pl.

idziemydalej.pl old, stare

Od tamtej pory udało nam się odwiedzić Peru, Portugalię i Spitsbergen, a także polecieć na kilka dni do Kopenhagi, Budapesztu, Pragi i Barcelony. Kilka mniejszych wyjazdów zorganizowaliśmy też w Polsce.
Kończący się rok był dla nas wyjątkowy. Po pierwsze, udało nam się wreszcie polecieć do Azji i to dwukrotnie. Wiosną do Japonii, a jesienią do Azerbejdżanu. To naprawdę fantastyczne kierunki! Po drugie za granicę nie latamy już tylko turystycznie, ale i służbowo. I właśnie dlatego hiszpańska Majorka stała się miejscem w którym pojawiamy się regularnie i będziemy starali się coraz bardziej przybliżać Wam jej uroki.

Japonia, Chureito Pagoda i wulkan Fuji

Azerbejdżan, droga z Gilazi, Candy Cane Mountains, Góry Cukierkowe

Hiszpania, Majorka

Oczywiście nie bylibyśmy sobą gdybyśmy już o tej porze nie mieli pierwszych planów podróżniczych na nadchodzący rok. Jesień 2018 postanowiliśmy spędzić w Kraju Klonowego Liścia, hokeja na lodzie i Céline Dion. Tak, we wrześniu lecimy do Kanady!
A ponieważ do jesieni jeszcze dużo czasu, to nieustannie snujemy kolejne plany. Po naszych głowach jak zwykle chodzi milion kierunków. Ja jak zawsze najcieplej myślę o Afryce, a Asia o Azji. Ale przy poszukiwaniu tanich biletów lotniczych pojawiały się też takie kierunki jak Wyspy Owcze, Iran, Szkocja czy Botswana. Doszliśmy też do smutnego wniosku, że raczej nie uda nam się odwiedzić wszystkich krajów świata. W związku z tym zrobiliśmy listę marzeń i niezależnie wybraliśmy po 3 kraje z każdego kontynentu, które chcielibyśmy odwiedzić w pierwszej kolejności. Pokryły się tylko 2 państwa Kanada i Chile – może to jakiś znak? Za parę lat będziemy mogli sprawdzić jak nam idzie realizacja podróżniczych marzeń!

Afryka

Asia: Australia, Nowa Zelandia, Papua-Nowa Gwinea
Krzysiek: Fidżi, Togo, Wyspy Marshalla

Europa

Asia: Czarnogóra, Estonia, Wielka Brytania (Szkocja)
Krzysiek: Białoruś, Mołdawia, Islandia

Niezależnie od tego jakie są Wasze plany i marzenia na 2018 rok, życzymy pięknych i niezapomnianych wyjazdów i chwil w najbliższym roku! A my idziemy dalej!